Stalker

First Published December 5,2011

© Kryptonite

© Wan Syahin


All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted, in any means, electronic, mechanical, photocopying, recording or otherwise, without the prior permission of the publishers.


Instagram

Wednesday, May 2, 2012

Practice make perfect, but.....

Salam semua!

Lama tak update blog, lama dah blog ini tak mandi! *ayat modem bagi 'dah berhabuk dah'*

Kali ini aku nak cerita pasal ORIGAMI! Korg pasti tau punya apa itu origami. Masa kecik2 korg selalu tengok org besar dri kita buat origami utk kita. Origami kapal, jet, topi, mulut itik dll. Kalau korg nk tau, aku dari dulu lagi tak pandai buat origami yg mcm tu. Biasanya aku suruh orglah buat *like a boss*. Kelmarin dan hari ini aku menghabiskan masa berorigami bersama kertas! Mcm mana boleh terbukak hati erk?

Kelmarin masa pepagi buta (3.00am) aku buat keluar duit bagi prepare utk abg aku yg aku pesan suruh beli Maggi Ayam. Memang lama gilo tunggu dia. Aku bacalah tweet. Rupanya abg aku pergi tgk bola! Pukul 5 pagi baru balik rumah dgn bekalan maggi Ayam aku tiada! MARAH jugak! So, sementara tunggu dia balik tadi, aku ternampak origami Love yg aku buat dahulu.

Then aku trylah bukak YouTube search lagi mcm mana nak buat origami. Mula-mula bukak yg buat love dgn duit. Malangnya xboleh buat sbb saiznya tak sama. So, aku apa lagi guna kertas A4 putih yg berlambak ni buat saiz US Dollar. Pastu aku buatlah Love. Cantik gak, tapi xde colorlah. So, aku tak uploadlah.

Then, aku ternampak satu video Wobbling Wall. Aku pun trylah buat dgn kertas A4 biasa. TAK JADI. So, aku pun teringat balik kisah PLKN buat origami burung dalam kelas Pembinaan Kerekter dalam Modul Budaya Kerja. Sblm buat tuh, cikgu cuba meneka. Practice Make Perfect, but.....Dia suruh kitaorg sambung. Taktahu kesemuanya. Tetibe ada sorg bgtau 'be careful'. Cikgu cakap tak lengkap. Org yg bgtau tu ialah Ketua Kompeni Delta, #Shah. Bijak orgnya dan sekolah di Alam Shah. So, cikgu bagilah jawapnnya.

PRACTICE MAKE PERFECT, BUT BE CAREFUL WHAT YOU PRACTICE

Selepas itu, aku terus mencari kertas berwarna. Baru aku ingat! Masa menangah rendah dulu selalu sgt buat kerja kursus terutama Sejarah dan Geografi. Then aku terjumpa byk kertas berwarna! Happy gila time tuh! Then, aku sambung balik buat Wobbling Wall tanpa tgk video. Sbbnya dah fasih dah masa buat 1st time. This is my Wobbling Wall.



Seharian kelmarin duk ngadap YouTube. Download segala video Origami yg aku minat. Next origami aku buat ialah Bat Heart. Sebenarnya origami ini khas utk Holloween! Dimana campuran sayap kelawar dan bentuk Love. This is my Bat Heart.



Petang tadi pulak aku belajar buat Magic Rose Cube. From a cube can change to rose. Simple dan senang sahaja! This is my Magic Rose Cube.




The latest one origami is Transforming Star. Daripada bintang berubah menjadi bulatan. Check this out!





Semua gambar dan video ini adalah hak cipta terpelihara. Thanks 2 YouTube, Instagram and iPhone 4S

Jadi korg yg juga berminat boleh sertai! Hanya belajar melalui YouTube sahaja! Search sahaja, Origami. Berlambak video! Selamat mencuba!

Jangan Lupa, Vote 4 this blog at Digi WWWOW Awards everyday!


Blog ini ada info terkini, cerita pengalaman dan aku ada juga buat research dan pamerkan kat blog ini. Satu langkah baru utk pembaca blog. Bak kata org, satu langkah kecil memperolehi kejayaan yg besar!
Hanya dengan 1 klik VOTE untuk 1 hari! Anda mampu mengubahnya!
 

No comments: