Stalker

First Published December 5,2011

© Kryptonite

© Wan Syahin


All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted, in any means, electronic, mechanical, photocopying, recording or otherwise, without the prior permission of the publishers.


Instagram

Thursday, March 29, 2012

Because a girl, everything can change...

Salam semua!

Baru-baru ni aku pergi keluar dgn #Bonda. #Bonda pergi ke kedai barang kaca, Menang Glass. Aku just duduk dlm kereta. Radio terpasang saluran Hot FM T'Ganu. Tetibe lagu 'Untuk Dia' by Sleeq dimainkan. Aku ni dah lama minat lagu ni sbb stylo! Bila nyanyi aku rase lain aje lirik dia! Pastu tetibe suara perempuan nyaring ku dengar. Apa dah jadi? Versi baru ke?

Beberapa hari kemudian, ada org tweet '#NP Untuk Dia by Sleeq ft. Najwa Latif'. Aku pun trylah research kt youtube. Byk giler siot! Aku dengarlah. Korg tau apa pendapat aku? Nanti aku bg tau. Tp skrg aku nak suruh kau dengar lagu versi lama dan baru.... korg pilih mana lagi best?

Versi Lama Untuk Dia yang hanya dinyanyikan oleh Sleeq

Versi Baru Untuk Dia yang dinyanyikan oleh Sleeq dan Najwa Latif

Pendapat aku, VERSI BARU TAK BEST! Sorry yah peminat Najwa Latif. Bila lirik diubah rasa lain. Time mula-mula dalam versi lama 'Turn your radio on" diubahkan "Kuatkan Radio Anda". Langsung xbest! Kalau nak tarik remaja, kena guna Manglish.

'Mungkin aku comel kot' mamang dah sedap dengar. Tapi bila diubah 'Mungkin gua comel kot' gengster ke apa ni? Ke mamat Indon? Dah sedap lirik lagu letak Indon. Tapi kenapa KL? Dahlah sebut Keeyyy Elll tu mcm menyiksa!

Bila masuk part Najwa Latif, aku rse suara mcm org lain. Kenapa mesti guna perkataan 'Muka Buku'? Mentang2 lagu Cinta Muka Buku, xkan sume lirik yg Si Najwa punya perlu di cover dgn 'Muka Buku'? Tak fahamlah

Walauapapun, aku lebih sokong versi lama. Mungkin kau tengok aku ni mcm bodoh sbb perkara kecil ni pun nak heboh kan? Tapi kalau korg tye peminat Sleeq from Singapore (Sleeq from Singapore okey!) diaorg lebih suke versi lama tau x.... Jadi aku just bersuara mewakili peminat lama Sleeq...


No comments: