Stalker

First Published December 5,2011

© Kryptonite

© Wan Syahin


All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted, in any means, electronic, mechanical, photocopying, recording or otherwise, without the prior permission of the publishers.


Instagram

Tuesday, April 10, 2012

#JanganAmbilPadangKami

Salam!


#JanganAmbilPadangKami yang bersiaran semalam di Astro Ria jam 9 malam hingga 10 malam. Aku tgk iklan dia nampak mcm best. Semalam aku trylah nk tengok. Tup2 #Bonda suruh teman hantarkan abg aku ke Stesen Bus. Dia nak balik ke Shah Alam sbb nk kije sane. Kije cat rumah kat Kajang. Biarkanlah. So, pergilah hantar dia. Balik rumah! Alahai, 9.45pm dah! 15 minit aje lagi nak habis! Redha jelah!

Tadi, masa aku syok duk layan 'Sekolahku Hebat kat Astro Ceria, Aku pun 'Info' then '104'. Pergh! Lepas Nada Cinta (2.30pm - 3.30pm) ada Jangan Ambil Padang Kami (3.30pm - 4.30pm)! Apa lagi! Terus tweet!

Kejam x tweet aku?
Sinopsisnya ialah kisah 7 orang sahabat yg tinggal di Flat Seri Bayu berjuang mempertahankan padang Flat Seri Bayu. Padang Flat Seri Bayu sering menjadi perhatian bagi remaja-remaja yg tinggal di flat itu. Di sana mereka beriadah di waktu petang. Lepak. Relax.

 

Namun pada suatu hari, satu papan tanda didirikan di padang menyatakan padang itu akan menjadi tempat pembangunan. Sejak daripada itu 7 sahabat ini berusaha untuk menyelamatkan padang itu daripada dirampas oleh orang lain. Ini akan menjadikan pengembaraan bagi 7 sahabat dalam usaha menyelamatkan padang itu. Setiap episode akan diselitkan dengan serba sedikit kehidupan senang susah masyarakat di bandaraya metropolitan itu.

So, dalam post ni aku xnk sebut pasal masalah politik. Dengar kata cerita ni mcm ada unsur politik. Entahlah...

Aku nak ceritakan mcm mana kehidupan masyarakat di dalam cerita ini. Maaf lah aku tak tahu nme watak diorg, aku just bgtau nama pelakon aje erk...


  • Beto sorg yg suke protect kan sesuatu. Dia yang mengetuai utk menghalang padang ini diambil.
  • Izreen sorg yg tomboy.
  • Elfira Loy yang memang gedik dan suka kan penampilan diri.
  • Naim adik kepd Beto. Sorg yg cpt melenting.
  • Syazwan yg mmg terpengaruh dgn agenda2 negetif
  • Shera wanita ayu dan cantik. Diminati Izzue Isalm
  • Izzue Islam, sorg yg kaya tp masih lepak dgn geng Flat Seri Bayu.
  • Adik Raykal adalah manga dera oleh ayahnya.

Cerita ni memang bagus! Susah nak cari pengarah film buat isu2 pasal kemasyarakatan. First cerita yg aku rselah Juvana. Cerita diluar lingkaran pemikiran kita. Cerita mengenai realiti kehidupan yg kita tidak tahu dan tidak pernah ambil tahu. Konflik kemasyarakatan dalam kisah ini perlu diteladani agar tidak berlaku lagi dalam negara kita.

Memandangkan post ni cerita pasal kemasyarakatan jugak, saya nak ucap tahniah kpd Yang Berhormat Senetor Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil kerana telah berkhidmat dalam Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat dari 2009 hingga 2012. Di atas segala jasa budi beliau amat saya dan masyarakat haragi.



No comments: