Stalker

First Published December 5,2011

© Kryptonite

© Wan Syahin


All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted, in any means, electronic, mechanical, photocopying, recording or otherwise, without the prior permission of the publishers.


Instagram

Monday, April 2, 2012

Taman Syurga

Salam semua!

Hari ni aku berani nak ceritakan kisah GEMPAK aku di UOL! Bukan pasal aktiviti, tapi pasal satu perasaan yang dimiliki oleh lelaki dan wanita. LOVE. Yeah! Betul!

Ada sesetengah kwn aku kat sana dah berazam sebelum datang nak cari seorg girlfriend. Ada juga yg x keazaman pun, tapi sampai2 jumpe teman istimewa. Aku? Aku tergolong dlm golongan yg x berazam utk cari girlfriend. Mungkin bukan tiba masanya lagi agaknya.

Semakin hari, ramai si jejaka dah dapat teman istimewa. Port yang biasa untuk mengorat ialah Koperasi. Memandangkan koperasi pun depan blok-blok Wirawati, jadi tiada masalah untuk si Wira ke sana. Satu lagi port untuk mengorat ialah dalam kuliah. Setiap pagi ada kuliah dan ia digelar Taman Syurga oleh #UstazFadhil. #UstazFadhil ini merupakan pelatih dan AJK Disiplin di kem dan diiktiraf sebagai Imam Muda Terengganu. Apa hebat beliau ialah penyampaian ceramah dan sering menjadi imam di surau.

Ok, mukadimah saja tu. Aku ada TERMINAT. Faham ye, TERMINAT. Seorang wirawati dari kuliah aku. Aku kenal dia semasa Kuliah Modul Budaya Kerja. Memandangkan dia satu kumpulan dengan aku, jadi aku asyik tengok dia. Tengoklah, betapa hebatnya Taman Syurga. Aku just minat satu sahaja tentang dia, lirikan matanya yang bersinar.

Aku ingat lagi, semasa hari pameran kuliah budaya kerja, satu kumpulan kena siapkan gerai pameran. Aku incharge bahagian alatan sukan. Kadang2 byk gaklah dia tye aku pasal kerja. Aku just jawab dengan relaks. Ops! Lupa nak kenalkan nama dia! Nama dia #Sitsya (Aku pendekkan namanya).

Kuliah Budaya Kerja dah nak habis, so kawan sekumpulan aku, #Karim mintak sume nombor drpd wira and wirawati kumpulan aku. Aku apa lagi, ambil peluang salin sume no telefon tu. Yang wira aku akan kacau diaorg. Wirawati aku just nk no #Sitsya.

Selepas 2 minggu kelas Budaya Kerja, barulah aku bermessege dgn dia. Cuak gak msg dgn dia. FYI, dia seorg sahajalah wirawati yg bertuah msg dgn aku. Bila aku perkenalkan nama aku then dia balas msg "Jolow?" Aku pun pelik, apa benda ni? Aku pun tanye #Awi dan dia kata maksudnye 'Betul ke?' Sejak itu #Karim dan #Awi sahja tau yg aku minat dia.

Aku massge dgn dia hanya 2 minggu. Then aku stop sebab aku anggap aku syok sendiri. Tiba-tiba, dia hantar msg kpd aku sbb nk tahu keputusan bola sepak antara Kelantan vs Trg. Ingat x lagi bila Klate vs Ganu? Kat kem aku, diaorg pasang projector dan pancarkan kat cafe memandangkan cafe ada astro. Wira sahaja boleh tengok. Aku hantarkan keputusan bola sepak. Walaupun sending fail sokmo. Kami kat sana dah biasa, malam2 pasti line takde. Lepas itu, aku lagak biasa sahaja depan dia.

Aku masih ingat kata-kata #CikguAmre yang mengatakan bahawa, Cintailah sorg wanita itu berdasarkan matanya. Aku terkejut then aku tengok dia. Dia xbalas pon. biarkan sahajalah.

Minggu terakhir, juru gambar yg ditugaskan ambil gambar datang menghantar gambar. Kami beli gambar. Malam tu, aku pergi dorm sebelah Dorm F Kompeni Charlie gak. Saje2 pergi nak lepak. Aku pun tgk gambar kompeni. Tengok sorg demi seorg. Then ada sorg menerpa kami, #Kimi. Dia pun bgtau kami, "Eh, lawo gok dia ni kan?" sambil menunjuk #Sitsya. Aku just watlek watcool. #Kimi ni dahlah smart orgnya. So, kalau aku lawan dgn dia pasti dia mng. Pastu dia kata nak nombor #Sitsya.

Kompeni Charlie

Malam Simfoni Memori. Tamat sahaja majlis tu, cikgu benarkan kami berjumpa antara wira dan wirawati sebelum jam 12 malam. Selepas jam 12 malam, kawalan ketat oleh cikgu serta kem komanden dan Crown Family. Aku memang kena selsema malam tu selepas habis sajak. Aku just duduk relaks dan perhatikan persekitaran. Tiba-tiba aku ternampak #Kimi dan gangnya. Dia ckp dgn gengnya mau amik gambar dengan #Sitsya. Korg tahulah mcm mana perasaan aku. Masa tu, aku dah stop sukakan #Sitsya. Tapi nasib baik #Kimi ni tak berani untuk bergambar dgn dia kerana malu.

Ada seorg lagi wirawati aku minat, tapi dia garang sangatlah. Thankslah to #AsyrafAidee sbb nk berusaha adjustkan aku dgn wirawati tu.

Tak mengapalah aku belum jumpa sorg girlfriend. Tapi aku akan berusaha untuk mencari Tulang Rusukku. Insya-Allah


1 comment:

Unknown said...

haha moga berjaya dengan jayanya !!