Stalker

First Published December 5,2011

© Kryptonite

© Wan Syahin


All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted, in any means, electronic, mechanical, photocopying, recording or otherwise, without the prior permission of the publishers.


Instagram

Thursday, December 8, 2011

Seni-MAN

Salam guys!

Seni-MAN mcm superman x? LOL! Senimanlah! Seniman adalah artis? Betul x?

Tan Sri Dr. Teuku Zakaria Teuku Nyak Puteh (P.S.M)[Tan Sri P. Ramlee]

Aku nak tanya korg, apa maksud ARTIS bg korg?
Aku dah agak. Pasti korg fikir pasal penyanyi dan pelakon! Dari segi psychology mmg ramai ckp mcm tu sbb kita asyik duk tgk TV, dengar radio, dan Internet life byk cakap pasal artis yg membabitkan penyanyi dan pelakon!
Bagi korg yg bukan sahaja list 2 kerjaya itu sebagai artis, TAHNIAH kerna korg mmg luas pengetahuan!

Menurut sumber wikipedia, Artis merujuk kepada seseorang yang kreatif, atau inovatif, atau mahir dalam sesuatu bidang seni.Bidang seni luas tau! Ada lakonan, nyanyian, muzik, lukisan, fotografi, tarian, teater, dll. Semua yg terlibat dalam golongan itu digelar artis tau! Bagi ahli sejarah seni dan pengkritik seni mendefinisikan artis sebagai seseorang yang menghasilkan seni dalam batas-batas yang diakui.

Sejarah penggunaan 'Artis' di Malaysia
Istilah artis telah digunakan seawal tahun 1980-an untuk menggantikan istilah seniman dan seniwati kerana ia lebih menarik dan megikut peredaran zaman. Perkataan artis diambil dari Bahasa Inggeris (Artist) yang bermaksud seniman.
 
Sebenarnya, aku nk suruh korg tgk video #AnwarHadi. First time aku tgk video nih, aku memang terpikir gak Artis ni pelakon dan penyanyi saja. *Fine, aku golongan yg tak byk ilmu lagi! :p 
So guys! Enjoy it! 
 
 

No comments: