Stalker

First Published December 5,2011

© Kryptonite

© Wan Syahin


All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted, in any means, electronic, mechanical, photocopying, recording or otherwise, without the prior permission of the publishers.


Instagram

Monday, December 5, 2011

SPM Candidate is over

Salam guys!


Korg tau x, SPM 2011 ni amat-amat-amat pelik?
Berikut senarai keistimewaan SPM 2011:

1. SPM BM dan Bahasa Inggeris, kami adalah kumpulan pertama untuk menggunakan komponen kesusasteraan baru.

2. SPM Bahasa Inggeris, tidak ada cerita-cerita pendek dan drama ditanya dalam Kertas 2, hanya satu puisi.

3. Matematik SPM, kebanyakan negeri meramalkan bahawa graf teduhan untuk 1 soalan, tetapi ini soalan tahun 1 keluar "Set"!

4. SPM Sejarah, yang mengetahui bahawa KBKK yang begitu banyak bertanya dalam Kertas 2? Ini adalah sangat pelik!

5. SPM Add Math, tiada siapa yang menjangkakan bahawa "Logaritma" akan keluar pada Kertas 2, kerana banyak buku-buku semakan menyatakan bahawa bab ini hanya muncul dalam 1 Kertas.

6. SPM Fizik, kita tidak mengharapkan untuk kali pertama, Logic Gate XOR muncul dalam Kertas 1, untuk semua kita tahu bahawa SPM tidak pernah meminta supaya jenis soalan sebelum. Saya hanya menjawab tetapi masih mendapat salah.
7. SPM Kimia, kita mengharapkan suatu soalan yang berkaitan dengan thermochemistry, acid and base, dll. Tetapi yang muncul kebykkan dari Form 4. Eksperiment dlam Paper 3 pun amat pelik sehingga membingitkan Timeline Twitter. 
8.SPM Akaun, Target yang tidak menepati. Kbykkan negeri target soalan yang susah seperti Kelab & Persatuan, Perkongsian, Penyesuaian Bank. Tetapi, itu semua xkeluar. Yang keluar Perkongsian, Akaun Kawalan, Perlarasan, Belanjawan Tunai dan Saham. Untunglah student Trg cause Saham itu sebijik format and jalan kira trial Trg!
Ok, now, I wanna tell u, my view on SPM 2011:
SPM BM: Soalan Karangan pilihan no 1 Trial Terengganu sama dengan SPM! Aku amat fobia nak jawab soalan itu sebab aku dah dapat pengajaran bahawa karangan aku terpesong masa Trial!
SPm BI: Tak disangka! Ramai menjagkakan bahawa surat yang akan keluar, tapi Speech! Tahun ni soalan novel dia main keliru sikit! Harap boleh A lah BI!
SPM Sejarah: 5 tahun belajar sejarah, banyak soalan keluar KBKK berbanding fakta! Apa lagi, marahlah SPM Candidate dlm Twitter! 
SPM Mathematics: Kertas 1 mmg susah, tp alhamdulillah! Aku dapat jawab! Kertas 2 alhamdulillah!
SPM PAI: Biasa aja!
SPM AddMath: Susah gak kertas 1! Kertas 2 senang sikit la! Byk soalan kertas 2 diambil dari SPM 2006! Soalan Logerithm xsangka boleh kuar! Log itu pulak yang susah!
SPM Physics: Tak payah cakap dah! Aku tak suka jawab soalan fizik!
SPM Chemistry: Tak sangka soalan yang dianggap remeh dan xperlu dibaca keluar dgn soalan yg gah susah!
SPM Prinsip Perakaunan: Kertas 1 amat senang dan mudah careless. Kertas 2 paling susah soalan Perkongsian.

No comments: