Stalker

First Published December 5,2011

© Kryptonite

© Wan Syahin


All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted, in any means, electronic, mechanical, photocopying, recording or otherwise, without the prior permission of the publishers.


Instagram

Tuesday, December 13, 2011

The wrong answer, should call stupid of whole nation?

Just because of some people don't know the answer, don't make a whole nation stupid

Salam guys!

Pernah dengar tak ayat kat atas? Bak kata pepatah, kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.

Post kali ini khas video untuk korg. Video ini pernah aku post kat Dabir Remaja. Korg tengok baik2, hayati, selami dan gelaklah terbahak-bahak ye!
Enjoy!

 Warning! This video has talking about Islam. If the answer is wrong about Islam, don't mad. Kutuk pon jgn!



So, mcm mana? Gelak lebih kan! Itulah ragam manusia. Nasib baik yang itu hanya di shoot utk yg jawapan salah. Kalau jawapan tu betul, xtergelak korg.

Jadi, korg dah amati betul2 video nih.Kesimpulannya, Kita as rakyat Malaysia tak boleh jadi mcm dia org. Korg x malu ke bila jawab jawapan salah. Kalau aku, aku memang malu! Apa yang perlu kita lakukan selepas ini, ialah banyakkan ilmu pengetahuan. Islam pun menyuruh kita menimba ilmu pengetahuan kan? Bukan Islam saja, malah agama lain menyuruh kita meninmba ilmu.

Langkah kerajaan Malaysia bagi menjadikan rakyat membaca adalah satu langkah yang bagus. Kementerian Pelajaran juga amat prihatin dengan menubuhkan NILAM atau Nadi Ilmu Amalan Membaca. Setiap kali iklan TV pasti ada iklan budaya membaca. So, bacalah kerana itu adalah amalan Rasulullah SAW dan menjadi budaya rakyat Malaysia.

No comments: