Stalker

First Published December 5,2011

© Kryptonite

© Wan Syahin


All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted, in any means, electronic, mechanical, photocopying, recording or otherwise, without the prior permission of the publishers.


Instagram

Sunday, December 11, 2011

September 3rd, 2112

Salam guys!

Aku masih teringat lagi satu kisah yang lawak semasa aku kecil!

Zaman kecil dahulu, aku sering pergi tidur rumah my aunt di Kg Atas Tol. My Aunt ni TERBAIK! Suaminya pun sama! Aku tak ingat berapa usia aku masa tu. Tapi yg aku tahu aku, my cousin dan my bro tidur rumah my aunt. Kami memang macam tu. Kalau hujung minggu aku pasti tidur situ bersama mereka! Itu dulu, sekarang lain!

Masa tu hari Sabtu. Time Maghrib. My uncle jadi imam. My bro, cousin and me as makmum lelaki. And only my aunt as makmum perempuan. Kami solat sehingga rakaat kedua. Time tu my uncle baca al-Fatihah. Habis al-Fatihah, kena baca surahkan? So, masa tengah baca surah tu, cousin aku ni rukuk! Apa dah jadi?! So, aku and my bro pun join sekali rukuk, sujud, sampailah ke tahiyyat akhir.

Kami terus keluar dari bilik dan sepupu aku bukak TV. Turn on NTV7! Aku and my bro just tengok. Rupanya, my cousin nk tgk cite #CrayonShinChain! Lepas itu #Doremon. Sejak itulah aku kenal 2 cerita animasi Jepun itu. Aku xknal sebelum ini kerana parents aku marah bukak TV time Maghrib. Selepas itu, apa lagi, kitaorg kena marahlah di my uncle and aunt!

Sampai sekrang aku still tengok #Doremon! Tadi baru aku tengok Doremon: Nobita and the Robot Kingdom! Aku tak tau kenapa aku suka sangat tengok #Doremon. Mungkin sebab alat ajaibnya! PERHAPSlah! Semasa aku tengok cerita ni, aku terpikir gak, mcm mana #Doremon dibuat? Korg ada terpikir x? Korg ada terpikir x knp #Doremon kena pergi ke tahun semasa #Nobita sekolah Rendah? Jom kita jejaki!

Sejarah #Doremon!

#Doremon dalam proses!

#Doremon adalah robot kucing yang diciptakan pada 3 September 2112. Robot kucing ini semuanya berwarna kuning dan bertelinga. Pada abad itu pelbagai jenis robot-robot dicipta secara besar-besaran! Robot-robot kucing dicipta di sebuah kilang tidak jauh dari Tokyo!

Kemalangan kepada #Doremon

Kemalangan telah berlaku terhadap #Doremon dan menyebabkan satu skru pada badan dia hilang. Ini menyebabkan #Doremon menjadi robot kelas ke-2. Selepas itu, #Doremon telah dihantarkan ke Akademi Robot untuk dilatih sebagai robot rumah tangga.

Pengasuh kepada keturunan #Nobita

Kerana gagal dalam ujian, #Doremon telah dilelong kepada keluarga miskin. Keluarga miskin itu merupakan keturunan #Nobita. Dia terpaksa menjadi pengasuh.

Telinga digigit angkara tikus robot


Menangis selama 10 hari melunturkan warna kuning badanya

Pada suatu hari, #Doremon sedang tidur. Tiba-tiba seekor tikus robot telah makan telinga #Doremon. Ini menyebabkan #Doremon fobia akan tikus dan menangis selama 10 hari. Tangisannya selama 10 hari telah melunturkan warna badannya dari kuning kepada biru.

Keturunan #Nobita terus menghantar #Doremon ke zaman #Nobita yang malas untuk membantu nasib mereka ketika itu yang miskin.# Doremon telah membantu #Nobita dalam segala perkara. Enjoy the #Doremon Cartoon ya!

Jadi begitulah kisah #Doremon sebelum datang ke zaman #Nobita. Kita semua memang tak tahu sebab tak ada cerita flash back kisah #Doremon.

No comments: